I förrgår var vi HELA familjen och åt lunch på ett jättemysigt ställe i Gamla Stan. Till och med Elza (storpudel) fick vara med!
Det blev spenatsoppa och toast och smakade så bra.
Visste inte att det fanns caféer och restauranger i Sverige, där hundar får vara med.

Vi brukar ju ha husbilen med oss när vi är på resande fot med hunden, men så här års står den i en lada och väntar på våren.
Men vi hittade ett billigt och bra hotell, där man får ha med hundar.
Om det är någon som undrar varför det alltid finns ett skrivbord på hotellrum, så har i alla fall Elza kommit på hur det kan användas...

Så är vi äntligen tillbaka i Harrys stad. Visst är det en lång och tråkig resa hit, men ett enda leende från gullungen gör att farmor och farfar glömmer hur drygt det var. Speciellt idag när det var dimmigt nästan hela vägen, kändes det extra långt. Vi brukar ju också köra med husbilen, men det är avställda över vintern. Alltså var det lite tjatigare för Elza också, som annars kan röra sig fritt.
Vi gick förbi Globen (som fyller 25 år idag!) på vägen till Harry !

...är inget jag varken är van vid eller glad för, men ibland måste man.
Fina Stella hade tidigare en låsning i ryggen och blev behandlad av Lars Jeppson, fysioterapeut på Helsingborgs djursjukhus, för 6 veckor sedan. ( Med gummiklubba!)
Idag var det dags för återbesök och far i huset som har alla bokstäver i körkortet, utom för motorcykel, kunde inte vara ledig.
Alltså har jag legat sömnlös några nätter och fasat för denna resa.

Skönt att jag varit nervös helt i onödan, för det gick jättefint. Hästen stod lugnt och stilla (det är trots allt 610 kg muskler) och det var inte så mycket trafik.

Bäst av allt var att hon är helt återställd och rak och fin igen!

Idag blev det en promenad uppför Hallandsåsen. Det var jobbigt, men utsikten uppifrån i det fina, soliga vårvintervädret gjorde det hela värt besväret!

Förstår inte varför alla ska envisas med att kalla den här veckan för Sportlov?
För att de tittar på sport på TV:n kanske, men för mig passar det gamla hederliga"Vårvinterlov" mycket bättre. Inte för att jag brukar sporta så mycket, men visst tar jag lov från sport nu ;-)
Såg damkronornas match mot USA en stund i eftermiddags, men när jag gav upp låg de under med 5-0...
Det är nog bästa att jag fortsätter med lov från sporten!
De flesta ägnar sig nog åt att titta på sport på TV i dessa OS-tider, men jag kan bara meddela att jag inte sett en enda medaljkamp.
Det sportigaste jag ägnat mig åt, förutom de dagliga promenaderna, är vedhämtning (och avlastning!).
Svåger Mats har ett förråd fullt, nåja halvfullt, med ved och nu hade snön smält bort så pass att vi kunde komma fram med bil och släp. Det var visserligen väldigt lerigt och kladdigt, men vi tog oss dit och hem igen, med fullt lass!
Och det är alltid lika vackert i hans skog!

"Skypade" med goaste barnbarnet och hans föräldrar häromdagen.
Visst är det fantastiskt med tekniken som gör att man nästan kan träffa sina nära och kära även om de är långt borta.

Men det bästa av allt är att vi snart får träffa dem på riktigt alldeles snart!
Sportlovet är här och då hinner man med lite mer än vanligt...

...Hannas fina häst har varit lite krasslig i vinter. Hon hade en låsning i ryggen och har därför varit på lite sämre humör emellanåt.
Men nu hoppas vi att den gamla, vanliga, trevliga hästen ska vara tillbaka.

I somras jobbade de tillsammans för hästmagasinet "Kentaur" och visst är bilderna fantastiska!
Mellan plåtningarna fick jag passa henne, medan Hanna bytte kläder och det var verkligen häftigt att se en riktigt duktig hästfotograf i aktion.

Igår blev det en ordentlig promenad på 8,7 km. Men inte vilka 8,7 km som helst, utan upp och ner för Hallandsåsen!
Väl uppe i Finsbo fick vi lön för mödan...

...hittade jag brittiska Marie Claire i förra veckan. Det hade man ju inte trott, att de var så internationella i en liten ICA-närbutik.
Men det var ju bra, eftersom vi gärna ville se bilderna Hanna tog i London när hon var där i november.
Hon spelar "mamma" på bilderna, vilket känns lite skumt... i alla fall att vara mamma till så stora barn ;-)

Idag gick vi en ovanlig eftermiddagspromenad. Det blev en sväng bort till båten.
Och den låg kvar där vi lämnat den i höstas, som tur är.
Väl skyddad för stormar och annat otyg, vilket känns tryggt.
Men det är ett par månader kvar innan det är dags att plocka av vinterpyjamasen...

gick modeveckan i Stockholm av stapeln.
Hanna var på plats och visade lite av höst- och vinterkläderna inför nästa säsong.
Här är några smakprov från catwalken:

Nu har bloggen legat i dvala i flera månader och inte ett enda inlägg har skrivits på länge. Ändå har det varit besökare på sidan nästan varenda dag...
Så det blir kanske ändå lika bra att fortsätta?
Det har hänt mycket sen sist, så det blir bara ett axplock av hösten och vinterns händelser som kommer att presenteras efterhand...

Under helgen har vi i alla fall fått en liten känsla av vår! Igår åkte vi till Göteborg och det var fullt med snö längs hela vägen. På lördagskvällen kom regnet och idag har det varit sol och flera plusgrader, så det mesta av snön är borta.
Det blev ett ganska kort besök på Båtmässan innan vi åkte söderut igen. Båtmässan är alltid ett gott vårtecken och vad passar bättre när dagarna börjar bli längre och ljuset har återvänt?
På mässan fanns tyvärr bara några få, alltför stora segelbåtar (som inte syns på bilden)
så det blir nog ingen ny båt i vår...