Vi har haft en fantastisk vecka, med underbart sommarväder. T.o.m. varmare än på Gran Canaria (där Hanna är!) i måndags, då vi tuschade 30-gradersstrecket!

På torsdagen var jag med min klass på en liten skåneresa och vi hamnade i Lund! Trevligt med guidning både i Domkyrkan och på Kulturen!

Bröllopsdag i fredags har det också varit, tänk 27 år sedan, svårt att fatta...Men vi firade i nya "paviljongen" med bergtunga! Mmm...

Idag var det sång med kören och en kör till! Stockholms singers var här och gästade oss och vi hade en fantastsik konsert tillsammans! Det är häftigt att vara så många och sjunga tillsammans med sådana proffs! Härligt!

Nu närmar vi oss sista hela arbetsveckan på ett tag. Kan väl vara rätt ok...
...ja, inte direkt något cykellopp i still med Vättern runt, men en lång runda blev det.

Start till Göteborg i onsdags. Det blev Lisebergs camping, där vi varit flera gånger både med husvagn, husbil och bott i stugor och hotell. Nära och enkelt!

Nypotatispremiär blev det också! Givetvis Bjärepäror som vi köpt hemma...

På torsdagen bar det av till Hunnebostrand igen. Alltid lika härligt att komma till Bohuslän. Solen köm fram och gjorde besöket ännu härligare!

Det var ju den 17:e maj och vi fortsatte in i Dalsland och kom bara någon mil från norska gränsen. Man kanske skulle åkt över gränsen och firat lite?
Det blev Åmål istället och där vimlade det av norrmän som firade lugn och stilla.
En vacker morgonsol blänkte i Vänern när vi gick en runda innan det var dags att rulla vidare...

På fredagen fortsatte vi norrut och tog en sväng inom Karlstad. Jo, visst lyste sola´ men det gjorde den nog lite överallt.

Göta kanal börjar i Sjötorp och vi gjorde ett slussbesök och tittade hur det går till (om man skulle komma med båt nån gång!)

Därifrån fortsatte vi till Mariestad, där vi parkerade på hamnplanen (tillsammanns med minst 15 andra husbilar).
Den pampiga domkyrkan vakade över oss!

Det var vår Vänern-runt-tur denna långhelg och nu är det skänt att vara hemma igen! Ogräset fick sköta sig själv, men det finns ju kvar...
...efter Barcelona Bridal week! Hon har gått brudklänningsvisningar hela veckan ...

...och vilar nu upp sig inför två veckors semester med bästa kompisen på tisdag;-)
En vanlig helg kan ibland kännas ganska lång. Kanske för att den omges av flera "långehelger!?

I torsdags tog vi eftermiddagspromenaden i Axelstorp och njöt av bokskogen!

Det är bara helt underbart, när bokarna just slagit ut!

I fredags slutade jag lite tidigare och åkte med Hanna till  Göteborg för att träffa David, från hennes agenturer i bl.a. London, Paris och Milano. Det är ganska praktiskt att åka tåg. vi kom i tid till Götet och hann en sväng på stan. Sedan var vi hemma igen innan det var dags för "fredagsmys". Jo, jag missade visserligen fredagsbastun, men resten hanns med ;-)

Igår smakade det utmärkt med krabba och färska räkor!