Back home...

0kommentarer

...efter några härliga dagar i Paris.

I torsdags blev det ganska sent innan jag kom hem till Hanna, så det blev bara att installera sig och äta en liten lätt, sen kvällsmat hemma i lägenheten.

På morgonen såg man utsiken från köksfönstret:



Fredagen var det dags att åka runt i stan med tösen på castingar och "GoSees" hela dagen. Vädret var fantastiskt soligt och skönt.
Vi traskade bl.a. förbi Operan med sina guldstatyer:



Det blev t.o.m. lunch på en utesevering! (Med gasolvärmare, men ändå!)
)


Ibland följde jag med in och andra gånger stannade jag i trappupgången och väntade. Vackra dörrar fanns det gott om!



Franska ELLE höll till i ett modernt kontorscentrum med många rutor att putsa...



Här var jag tvungen att vänta utanför, det satt en vakt och registrerade alla som gick in och ut ur byggnaden.

En liten shoppingtur blev det också.



Hanna köpte Chanel-nagellack och jag köpte Macarons!!!

På kvällen gick vi en tur bort till Champs-Elysses för att kolla så Triumfbågen stod kvar på sin plats.



Lördag och ledig dag för Hanna. Lite molningt och regn i luften, så vad gör man? Shoppar, så klart!
Ut och in ur Galleries Lafayette och Printemps och i butikerna på Les Halles...fika och trängas...
Vi tog en fika på "balkongen" i Galleries Lafayettes! Och jag syndade ordentligt med bärtårta!



Mycket tunnelbana har vi åkt...



Vissa stationer är coolare än andra!

Det blev paus i shoppingen med en liten turistrunda till Sacre Coeur i skymningen!



Dagen avslutades med väskfrossa...



Det var soligt på vägen hem...



Nu är Hanna kvar några dagar till och jag är hemma i verkligheten igen!



Kommentera

Publiceras ej