Barndomsminnen...

0kommentarer

Igår var Hanna på 18-årsfest hos en kompis i Ängelholm. Jag fick det kuliga uppdraget att hämta hem töserna mitt i natten, vilket jag inte alls hade något emot!
Det låter väl inte så märkvärdigt, men festen var i min farmors hus. Ja, min farmor bor ju givetvis inte där längre. Då hade hon varit 109 år, men det var hennes hus en gång i tiden. Numera är det Ängelholms Kvartettsångare som håller till i huset och dessutom hyr man ut det till diverse fester och sånt.
Farmors hus var en plats där jag tillbringade mycket tid och hade mycket kul i min barndom. Eftersom jag bodde i lägenhet mitt inne i Ängelholm fick jag inte ha några djur mer än akvariefiskar. Men hos farmor hade jag både katt (som fick ungar!) och ett marsvin!!! Vilken lycka!
Huset var ju visserligen mycket renoverat och förändrat, men visst kunde jag känna igen mig! Häftig känsla!!!

Kommentera

Publiceras ej