Ett år är på väg att ta slut...

0kommentarer

...och man kan summera 2010. Är det ett år man kommer att minnas framöver?
Ja, absolut! För min del kommer jag nog mest att komma ihåg det som "Reseåret" eftersom jag sällan varit ute och rest så mycket som detta år.
Det var andra som reste mycket också och i våras minns man väl särskilt när askmolnet ställde till det och sonen fastnade några dagar extra i Milano.
Men vad gällde mina egna resor startade vi med vår "Silverbröllopsresa" till Rom i maj. Går ju inte av för hackor, även om vädret inte var på topp.
Då var det betydligt bättre i Paris, när jag var där med Hanna veckan före midsommar! Klarblå himmel över Sacre Coeur var magiskt!
När sedan Peter, Elza och jag åkte med husbilen, via Paris, till Italien fick vi uppleva mycket vackert, gott och trevligt.
Sommaren var fantastisk även här hemma och jag nästan skäms för att avslöja att jag bara badade en gång här hemma (men åtskillliga i Adriatiska havet däremot!).

Nu är sommaren långt borta och jag har gjort årets sista investering. I halkbroddar!



Efter gårdagens plusgrader och duggregn, var vägar och trottoarer såphala i morse och det hade inte gått bra att gå med så rska kliv på hundpromenaden utan dem. Stapplade till apoteket och sedan: Full fart!

Med tanke på att vintern sedan länge tagit ett järngrepp om oss kan man väl vänta sig en ny supersommar!
Vi får väl se om det blir en ny Italienrunda eller om vi ska svettas hemma nästa år, som omväxling?

"Gute rutsch" in i det nya året
och ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
önskar jag alla som vill läsa!

Kommentera

Publiceras ej