Venedig?

0kommentarer

Alltså, ursäkta om jag avslutade mitt senaste inlägg med en del berömda italienska städer. Meningen var inte att locka hit dem. Jag tänkte åka dit, men...



...man undar ju om man bor i Venedig? När jag öppnde köksfönstret efter störtregnet, var detta vad jag fick se! Gatubrunnarna hade inte en chans! För några år sedan hade jag rusat ner i källaren och förväntat mig en sjö...men det verkar som vi fått bukt med de gamla översvämningsproblemen. För det var MYCKET vatten!



...och mitt i allt elände: en bil som kör mot enkelriktat! Finns det någon gräns för vad som får förekomma egentligen? Fast han hade det nog inte så lätt. Får hoppas han hade bra vindrutetorkare!

...och tänk på alla stockholmare som kommit hit! Vilken olycka, att hamna mitt i en syndaflod (fast det är det kanske ofta under tennisveckan?)

Har i alla fall precis pratat med Hanna i Stockholm (!) och allt är frid och fröjd där. Hon var nöjd med sitt jobb och hinner en liten shoppingtur på stan imorgon innan hon blir skjutsad ut till Bromma! Säga vad man vill om Rules by Mary, men fin service har de i alla fall! Faktiskt en hel del fina kläder också! Får väl ta sig till Åhlens City och beskåda Peter Faragos bilder så småningom!

Kommentera

Publiceras ej